מנחה: מדחת חוסיין.
המחקר שלנו הוא מחקר המשך לעבודה שנעשתה בביה"ס שלנו, העבודה הקודמת התמקדה בכוחות הפועלים בנפילת הסלנקי ולתאור התופעה, אנחנו התמקדנו בגלים שעוברים דרך הסלנקי.
כאשר מותחים את הסלנקי בהחזקת החלק העליון בלבד והפלתו בתחום הגרבטציה, החלק העליון של הסלנקי נופל אך החלק התחתון לא זז ממקומו עד אשר כל הסלנקי מתכווץ. אנו יודעים שמעבר מידע בתוך החומר הוא במידה מסוימת לפי מהירות גל הקול בתוכו, אז תהינו האם גל הידע שעובר בסלנקי הוא איטי יותר מנפילתו בפועל, והאם זה יכול
מנחה: אסד ח'ורי.
גלגלת היא מכונה פשוטה המורכבת מגלגל בעל דפנות משני צדדיו המקנות אחיזה לחבל, הגלגלת תוארה לראשונה על ידי ארכימדס שחי בין השנים 287 – 212 לפנה"ס. הגלגלת היא אחת משש המכונות הפשוטות הבסיסיות במכונות.
מנחה: אסד ח'ורי.
במסגרת מה שנלמד בבית ספר מתייחסים לגופים כחסר מימדים, או כגוף נקודתי אשר הדבר היחידי שמשפיע עליו הוא המסה, ולכן משימור התנע יוצא שכדור "נקודתי" פוגע במשטח בזווית מסוימת ממשיך תנועתו מהמשטח באותה זווית קדימה (כמו אור שנשבר ממראה מישורית)
מנחה: מדחת חוסיין.
סלנקי Slinky הוא צעצוע וכלי שמשמש בהבנת עקרונות פיזיקליים, כמו גלים , תנועה בהתכווצות והתמתחות, סייסמולוגיה (חקר רעידות האדמה והתפשטות גלים).
תופעת נפילת הסלנקי היא מפתיעה מאוד בהשוואה לנועת גופים באוויר, כאשר מותחים את הסלנקי בהחזקת החלק העליון בלבד והפלתו בתחום הגרבטציה, החלק העליון של הסלנקי נופל אך החלק התחתון לא זז ממקומו עד אשר כל הסלנקי מתכווץ. נפילת החלק העליון אינה נפילה חופשית אלא בתאוצה הגדולה יותר מתאוצת הנפילה החופשית.