בית ספר השלום שיח דנון

אסטרונומיה

חיפוש וחקר מיקרו-מטאוריטים

חיפוש וחקר מיקרו-מטאוריטים

אחת התופעות המוכרות מאז ומעולם היא התופעה המכונה "כוכב נופל". הכוונה היא לאותו הבזק אור פתאומי המופיע כפס אור בשמי הלילה ואשר מכונה בפי אנשי מקצוע "מטאור". מטאוריטים ששרדו את הכניסה לאטמוספרה שלנו ולא נשרפו כמטאורים, הם בגדלים שונים מאוד – החל מגודל מיקרוסקופי, כמו של גרגרי אבק קטנים, ועד לגודל עצום, כגודלו של קרון רכבת ובמשקל של עשרות טונות. מיקרו-מטאוריטים הם גופים זעירים – גודלם נע בדרך כלל בין 0.2 ל- 0.4 מילימטרים. החקר שלנו עסק בחיפוש של מיקרו-מטאוריטים, חקר תכונות ייחודיות שלהם והדמיה של נפילת מיקרו-מטאורית לכדור הארץ.

קרא עוד⇐

גלי קול

מדידת מהירות הקול

המחקר התחיל מתוך מטרה לאכן את מיקומו המרחבי של מקור קול בעזרת מיקרופונים פזורים במרחב. הגענו לנושא זה מתוך עניין במוזיקה וצלילים הן שלי (אני מוזיקאי) והן של התלמידות (האחת מנגנת בפסנתר והשניה הכירה מערכות רפואיות מבוססות אולטרה-סאונד.) התחלנו בניסויים מקדימים בהם בחנו את אפקט דופלר ע"י מדידת שינוי תדר הצליל שמופק מרמקול בתנועה ונקלט במיקרופון נייח. לאחר מס' ימי ניסוי וניתוח הנתונים הגענו למסקנה שאנחנו מעדיפים מערכת פשוטה יותר ועברנו לאיכון מיקומו של מקור צליל נייח. הגענו למסקנה שלצורך איכון מקור הקול יש צורך למדוד מרחק באמצעות מהירות הקול ותחילה ביצענו ניסוי שתכליתו
מדידת מהירות הקול. ניסוי זה יתואר בסעיף הבא

קרא עוד⇐

מכניקה

מטוטלת מציירת

מטוטלת מציירת

מטוטלת מתמטית היא משקולת תלויה על חוט, כאשר המטוטלת נעה בזוויות קטנות נקרא לתנועה: תנועה הרמונית פשוטה.
אנחנו חוקרים את הנושא : מטוטלת מציירת. בחרנו בנושא זה אחרי שראינו סרטון ביוטיוב למטוטלת עם מיכל צבע שמציירת צורות שונות, מורכבות ויפות. אהבנו מאוד את הרעיון ורצינו ליישם ולבנות מטוטלת כמו בסרטון ולחקור את המשתנים המשפיעים על הצורות .
בהתחלה בדקנו מה משפיע על זמן המחזור ולאחר מכן התחלנו לחקור את מסלול התנועה של מטוטלת מהצורה Y.
הצורות שנוצרות מהמטוטלת המציירת נקראות צורות ליסאז'ו. במחקר שלנו נסינו לאפיין את התנועה ולהבין אותה לעומק.

קרא עוד⇐

תרמודינמיקה

דודי שמש

דודי שמש

מבוא:
דוד השמש הביתי הינו מכשיר שימושי ונפוץ בארצנו הנראה לעיני כל על גגות הבתים. מזה שנים מתבצע מאמץ להגדיל את השימוש באנרגיה ירוקה. בחלק מהמתקנים אשר ממירים את אנרגיית השמש קיימת מערכת עקיבה. במחקר זה רצינו להכיר את עקרון הפעולה של דוד השמש וכן רצינו לבדוק האם ניתן לייעל את עבודתו על ידי קולט דינאמי.

קרא עוד⇐