אזור להב נסוג במסוק

מבוא: כאשר מסוק מתקדם, נוצר הפרש ב"מהירות האוויר"  בין "הלהב המתקדם" (שנע עם כיוון תנועת המסוק) לבין "הלהב הנסוג" (שנע בניגוד לתנועת המסוק). מהירות האוויר של הלהב הנסוג תמיד נמוכה יותר, וכדי שלהב זה יספק כוח עילוי זהה לזה של הלהב המתקדם – יש להגדיל את זווית ההתקפה שלו. .שינוי זווית זו הינו מחזורי בכל סיבוב של הרוטור והוא משמש גם לפיצוי על הפרשי המהירויות וגם לניהוג המסוק

עקרונות פיזיקליים מרכזיים:

  • כוחות עילוי וגרר.
  • עקרון ברנולי ומשוואת ברנולי.
  • מערכת צירים פולרית וקרטזית.
  • משוואת הרצף.
  • חיבור וקטורי של מהירויות.

שאלות המחקר:

  • כיצד משפיע אזור הלהב הנסוג על עילוי המסוק?
  • כיצד מתפלגת המהירות על להב המסוק?

מערך ומהלך המחקר:

  • בניית סימולציות מחשב שיתארו את התפלגות המהירויות על להב המסוק.
  • שימוש במנהרת רוח לצורך שליטה מבוקרת על מהירות הרוח והכוחות הפועלים על דגמים שונים.

סימולציה המתארת את התפלגות המהירויות על להב מסוק הנע במהירות של 100 מטר לשניה,
כפי שביצעו זוג תלמידים במרכז אחר"ת.
מטרות העבודה:
  • הכרות עם נושאים מתקדמים באווירודינמיקה.
  • התמודדות עם בעיות פיסיקליות וטכנווגיות מורכבות.
  • התנסות בבניית סימולציות ומערכי נוסוי מתקדמים.

מקורות עיקריים:

  • Etats-Unis. Federal Aaviation Aadministration (1978), "Basic Helicopter Handbook", US Department of Transportation, Federal Aviation Administration.

מנחים מייעצים:

  • דניאל דקל.

מנחה/ים:

דצמבר 2020
יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי שבת
29 בנובמבר 2020 30 בנובמבר 2020 1 בדצמבר 2020 2 בדצמבר 2020 3 בדצמבר 2020 4 בדצמבר 2020 5 בדצמבר 2020
6 בדצמבר 2020 7 בדצמבר 2020 8 בדצמבר 2020 9 בדצמבר 2020 10 בדצמבר 2020 11 בדצמבר 2020 12 בדצמבר 2020
13 בדצמבר 2020 14 בדצמבר 2020 15 בדצמבר 2020 16 בדצמבר 2020 17 בדצמבר 2020 18 בדצמבר 2020 19 בדצמבר 2020
20 בדצמבר 2020 21 בדצמבר 2020 22 בדצמבר 2020 23 בדצמבר 2020 24 בדצמבר 2020 25 בדצמבר 2020 26 בדצמבר 2020
27 בדצמבר 2020 28 בדצמבר 2020 29 בדצמבר 2020 30 בדצמבר 2020 31 בדצמבר 2020 1 בינואר 2021 2 בינואר 2021