אזור להב נסוג במסוק

מבוא: כאשר מסוק מתקדם, נוצר הפרש ב"מהירות האוויר"  בין "הלהב המתקדם" (שנע עם כיוון תנועת המסוק) לבין "הלהב הנסוג" (שנע בניגוד לתנועת המסוק). מהירות האוויר של הלהב הנסוג תמיד נמוכה יותר, וכדי שלהב זה יספק כוח עילוי זהה לזה של הלהב המתקדם – יש להגדיל את זווית ההתקפה שלו. .שינוי זווית זו הינו מחזורי בכל סיבוב של הרוטור והוא משמש גם לפיצוי על הפרשי המהירויות וגם לניהוג המסוק

עקרונות פיזיקליים מרכזיים:

  • כוחות עילוי וגרר.
  • עקרון ברנולי ומשוואת ברנולי.
  • מערכת צירים פולרית וקרטזית.
  • משוואת הרצף.
  • חיבור וקטורי של מהירויות.

שאלות המחקר:

  • כיצד משפיע אזור הלהב הנסוג על עילוי המסוק?
  • כיצד מתפלגת המהירות על להב המסוק?

מערך ומהלך המחקר:

  • בניית סימולציות מחשב שיתארו את התפלגות המהירויות על להב המסוק.
  • שימוש במנהרת רוח לצורך שליטה מבוקרת על מהירות הרוח והכוחות הפועלים על דגמים שונים.

סימולציה המתארת את התפלגות המהירויות על להב מסוק הנע במהירות של 100 מטר לשניה,
כפי שביצעו זוג תלמידים במרכז אחר"ת.
מטרות העבודה:
  • הכרות עם נושאים מתקדמים באווירודינמיקה.
  • התמודדות עם בעיות פיסיקליות וטכנווגיות מורכבות.
  • התנסות בבניית סימולציות ומערכי נוסוי מתקדמים.

מקורות עיקריים:

  • Etats-Unis. Federal Aaviation Aadministration (1978), "Basic Helicopter Handbook", US Department of Transportation, Federal Aviation Administration.

מנחים מייעצים:

  • דניאל דקל.

מנחה/ים:

נובמבר 2020
יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי שבת
1 בנובמבר 2020 2 בנובמבר 2020 3 בנובמבר 2020 4 בנובמבר 2020 5 בנובמבר 2020 6 בנובמבר 2020 7 בנובמבר 2020
8 בנובמבר 2020 9 בנובמבר 2020 10 בנובמבר 2020 11 בנובמבר 2020 12 בנובמבר 2020 13 בנובמבר 2020 14 בנובמבר 2020
15 בנובמבר 2020 16 בנובמבר 2020 17 בנובמבר 2020 18 בנובמבר 2020 19 בנובמבר 2020 20 בנובמבר 2020 21 בנובמבר 2020
22 בנובמבר 2020 23 בנובמבר 2020 24 בנובמבר 2020 25 בנובמבר 2020 26 בנובמבר 2020 27 בנובמבר 2020 28 בנובמבר 2020
29 בנובמבר 2020 30 בנובמבר 2020 1 בדצמבר 2020 2 בדצמבר 2020 3 בדצמבר 2020 4 בדצמבר 2020 5 בדצמבר 2020