אזור להב נסוג במסוק

מבוא: כאשר מסוק מתקדם, נוצר הפרש ב"מהירות האוויר"  בין "הלהב המתקדם" (שנע עם כיוון תנועת המסוק) לבין "הלהב הנסוג" (שנע בניגוד לתנועת המסוק). מהירות האוויר של הלהב הנסוג תמיד נמוכה יותר, וכדי שלהב זה יספק כוח עילוי זהה לזה של הלהב המתקדם – יש להגדיל את זווית ההתקפה שלו. .שינוי זווית זו הינו מחזורי בכל סיבוב של הרוטור והוא משמש גם לפיצוי על הפרשי המהירויות וגם לניהוג המסוק

עקרונות פיזיקליים מרכזיים:

  • כוחות עילוי וגרר.
  • עקרון ברנולי ומשוואת ברנולי.
  • מערכת צירים פולרית וקרטזית.
  • משוואת הרצף.
  • חיבור וקטורי של מהירויות.

שאלות המחקר:

  • כיצד משפיע אזור הלהב הנסוג על עילוי המסוק?
  • כיצד מתפלגת המהירות על להב המסוק?

מערך ומהלך המחקר:

  • בניית סימולציות מחשב שיתארו את התפלגות המהירויות על להב המסוק.
  • שימוש במנהרת רוח לצורך שליטה מבוקרת על מהירות הרוח והכוחות הפועלים על דגמים שונים.

סימולציה המתארת את התפלגות המהירויות על להב מסוק הנע במהירות של 100 מטר לשניה,
כפי שביצעו זוג תלמידים במרכז אחר"ת.
מטרות העבודה:
  • הכרות עם נושאים מתקדמים באווירודינמיקה.
  • התמודדות עם בעיות פיסיקליות וטכנווגיות מורכבות.
  • התנסות בבניית סימולציות ומערכי נוסוי מתקדמים.

מקורות עיקריים:

  • Etats-Unis. Federal Aaviation Aadministration (1978), "Basic Helicopter Handbook", US Department of Transportation, Federal Aviation Administration.

מנחים מייעצים:

  • דניאל דקל.

מנחה/ים:

אוקטובר 2020
יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי שבת
27 בספטמבר 2020 28 בספטמבר 2020 29 בספטמבר 2020 30 בספטמבר 2020 1 באוקטובר 2020 2 באוקטובר 2020 3 באוקטובר 2020
4 באוקטובר 2020 5 באוקטובר 2020 6 באוקטובר 2020 7 באוקטובר 2020 8 באוקטובר 2020 9 באוקטובר 2020 10 באוקטובר 2020
11 באוקטובר 2020 12 באוקטובר 2020 13 באוקטובר 2020 14 באוקטובר 2020 15 באוקטובר 2020 16 באוקטובר 2020 17 באוקטובר 2020
18 באוקטובר 2020 19 באוקטובר 2020 20 באוקטובר 2020 21 באוקטובר 2020 22 באוקטובר 2020 23 באוקטובר 2020 24 באוקטובר 2020
25 באוקטובר 2020 26 באוקטובר 2020 27 באוקטובר 2020 28 באוקטובר 2020 29 באוקטובר 2020 30 באוקטובר 2020 31 באוקטובר 2020