אזור להב נסוג במסוק

מבוא: כאשר מסוק מתקדם, נוצר הפרש ב"מהירות האוויר"  בין "הלהב המתקדם" (שנע עם כיוון תנועת המסוק) לבין "הלהב הנסוג" (שנע בניגוד לתנועת המסוק). מהירות האוויר של הלהב הנסוג תמיד נמוכה יותר, וכדי שלהב זה יספק כוח עילוי זהה לזה של הלהב המתקדם – יש להגדיל את זווית ההתקפה שלו. .שינוי זווית זו הינו מחזורי בכל סיבוב של הרוטור והוא משמש גם לפיצוי על הפרשי המהירויות וגם לניהוג המסוק

עקרונות פיזיקליים מרכזיים:

  • כוחות עילוי וגרר.
  • עקרון ברנולי ומשוואת ברנולי.
  • מערכת צירים פולרית וקרטזית.
  • משוואת הרצף.
  • חיבור וקטורי של מהירויות.

שאלות המחקר:

  • כיצד משפיע אזור הלהב הנסוג על עילוי המסוק?
  • כיצד מתפלגת המהירות על להב המסוק?

מערך ומהלך המחקר:

  • בניית סימולציות מחשב שיתארו את התפלגות המהירויות על להב המסוק.
  • שימוש במנהרת רוח לצורך שליטה מבוקרת על מהירות הרוח והכוחות הפועלים על דגמים שונים.

סימולציה המתארת את התפלגות המהירויות על להב מסוק הנע במהירות של 100 מטר לשניה,
כפי שביצעו זוג תלמידים במרכז אחר"ת.
מטרות העבודה:
  • הכרות עם נושאים מתקדמים באווירודינמיקה.
  • התמודדות עם בעיות פיסיקליות וטכנווגיות מורכבות.
  • התנסות בבניית סימולציות ומערכי נוסוי מתקדמים.

מקורות עיקריים:

  • Etats-Unis. Federal Aaviation Aadministration (1978), "Basic Helicopter Handbook", US Department of Transportation, Federal Aviation Administration.

מנחים מייעצים:

  • דניאל דקל.

מנחה/ים:

ספטמבר 2027
יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי שבת
29 באוגוסט 2027 30 באוגוסט 2027 31 באוגוסט 2027 1 בספטמבר 2027 2 בספטמבר 2027 3 בספטמבר 2027 4 בספטמבר 2027
5 בספטמבר 2027 6 בספטמבר 2027 7 בספטמבר 2027 8 בספטמבר 2027 9 בספטמבר 2027 10 בספטמבר 2027 11 בספטמבר 2027
12 בספטמבר 2027 13 בספטמבר 2027 14 בספטמבר 2027 15 בספטמבר 2027 16 בספטמבר 2027 17 בספטמבר 2027 18 בספטמבר 2027
19 בספטמבר 2027 20 בספטמבר 2027 21 בספטמבר 2027 22 בספטמבר 2027 23 בספטמבר 2027 24 בספטמבר 2027 25 בספטמבר 2027
26 בספטמבר 2027 27 בספטמבר 2027 28 בספטמבר 2027 29 בספטמבר 2027 30 בספטמבר 2027 1 באוקטובר 2027 2 באוקטובר 2027