אזור להב נסוג במסוק

מבוא: כאשר מסוק מתקדם, נוצר הפרש ב"מהירות האוויר"  בין "הלהב המתקדם" (שנע עם כיוון תנועת המסוק) לבין "הלהב הנסוג" (שנע בניגוד לתנועת המסוק). מהירות האוויר של הלהב הנסוג תמיד נמוכה יותר, וכדי שלהב זה יספק כוח עילוי זהה לזה של הלהב המתקדם – יש להגדיל את זווית ההתקפה שלו. .שינוי זווית זו הינו מחזורי בכל סיבוב של הרוטור והוא משמש גם לפיצוי על הפרשי המהירויות וגם לניהוג המסוק

עקרונות פיזיקליים מרכזיים:

  • כוחות עילוי וגרר.
  • עקרון ברנולי ומשוואת ברנולי.
  • מערכת צירים פולרית וקרטזית.
  • משוואת הרצף.
  • חיבור וקטורי של מהירויות.

שאלות המחקר:

  • כיצד משפיע אזור הלהב הנסוג על עילוי המסוק?
  • כיצד מתפלגת המהירות על להב המסוק?

מערך ומהלך המחקר:

  • בניית סימולציות מחשב שיתארו את התפלגות המהירויות על להב המסוק.
  • שימוש במנהרת רוח לצורך שליטה מבוקרת על מהירות הרוח והכוחות הפועלים על דגמים שונים.

סימולציה המתארת את התפלגות המהירויות על להב מסוק הנע במהירות של 100 מטר לשניה,
כפי שביצעו זוג תלמידים במרכז אחר"ת.
מטרות העבודה:
  • הכרות עם נושאים מתקדמים באווירודינמיקה.
  • התמודדות עם בעיות פיסיקליות וטכנווגיות מורכבות.
  • התנסות בבניית סימולציות ומערכי נוסוי מתקדמים.

מקורות עיקריים:

  • Etats-Unis. Federal Aaviation Aadministration (1978), "Basic Helicopter Handbook", US Department of Transportation, Federal Aviation Administration.

מנחים מייעצים:

  • דניאל דקל.

מנחה/ים:

יולי 2027
יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי שבת
27 ביוני 2027 28 ביוני 2027 29 ביוני 2027 30 ביוני 2027 1 ביולי 2027 2 ביולי 2027 3 ביולי 2027
4 ביולי 2027 5 ביולי 2027 6 ביולי 2027 7 ביולי 2027 8 ביולי 2027 9 ביולי 2027 10 ביולי 2027
11 ביולי 2027 12 ביולי 2027 13 ביולי 2027 14 ביולי 2027 15 ביולי 2027 16 ביולי 2027 17 ביולי 2027
18 ביולי 2027 19 ביולי 2027 20 ביולי 2027 21 ביולי 2027 22 ביולי 2027 23 ביולי 2027 24 ביולי 2027
25 ביולי 2027 26 ביולי 2027 27 ביולי 2027 28 ביולי 2027 29 ביולי 2027 30 ביולי 2027 31 ביולי 2027