אזור להב נסוג במסוק

מבוא: כאשר מסוק מתקדם, נוצר הפרש ב"מהירות האוויר"  בין "הלהב המתקדם" (שנע עם כיוון תנועת המסוק) לבין "הלהב הנסוג" (שנע בניגוד לתנועת המסוק). מהירות האוויר של הלהב הנסוג תמיד נמוכה יותר, וכדי שלהב זה יספק כוח עילוי זהה לזה של הלהב המתקדם – יש להגדיל את זווית ההתקפה שלו. .שינוי זווית זו הינו מחזורי בכל סיבוב של הרוטור והוא משמש גם לפיצוי על הפרשי המהירויות וגם לניהוג המסוק

עקרונות פיזיקליים מרכזיים:

  • כוחות עילוי וגרר.
  • עקרון ברנולי ומשוואת ברנולי.
  • מערכת צירים פולרית וקרטזית.
  • משוואת הרצף.
  • חיבור וקטורי של מהירויות.

שאלות המחקר:

  • כיצד משפיע אזור הלהב הנסוג על עילוי המסוק?
  • כיצד מתפלגת המהירות על להב המסוק?

מערך ומהלך המחקר:

  • בניית סימולציות מחשב שיתארו את התפלגות המהירויות על להב המסוק.
  • שימוש במנהרת רוח לצורך שליטה מבוקרת על מהירות הרוח והכוחות הפועלים על דגמים שונים.

סימולציה המתארת את התפלגות המהירויות על להב מסוק הנע במהירות של 100 מטר לשניה,
כפי שביצעו זוג תלמידים במרכז אחר"ת.
מטרות העבודה:
  • הכרות עם נושאים מתקדמים באווירודינמיקה.
  • התמודדות עם בעיות פיסיקליות וטכנווגיות מורכבות.
  • התנסות בבניית סימולציות ומערכי נוסוי מתקדמים.

מקורות עיקריים:

  • Etats-Unis. Federal Aaviation Aadministration (1978), "Basic Helicopter Handbook", US Department of Transportation, Federal Aviation Administration.

מנחים מייעצים:

  • דניאל דקל.

מנחה/ים:

יוני 2027
יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי שבת
30 במאי 2027 31 במאי 2027 1 ביוני 2027 2 ביוני 2027 3 ביוני 2027 4 ביוני 2027 5 ביוני 2027
6 ביוני 2027 7 ביוני 2027 8 ביוני 2027 9 ביוני 2027 10 ביוני 2027 11 ביוני 2027 12 ביוני 2027
13 ביוני 2027 14 ביוני 2027 15 ביוני 2027 16 ביוני 2027 17 ביוני 2027 18 ביוני 2027 19 ביוני 2027
20 ביוני 2027 21 ביוני 2027 22 ביוני 2027 23 ביוני 2027 24 ביוני 2027 25 ביוני 2027 26 ביוני 2027
27 ביוני 2027 28 ביוני 2027 29 ביוני 2027 30 ביוני 2027 1 ביולי 2027 2 ביולי 2027 3 ביולי 2027