אזור להב נסוג במסוק

מבוא: כאשר מסוק מתקדם, נוצר הפרש ב"מהירות האוויר"  בין "הלהב המתקדם" (שנע עם כיוון תנועת המסוק) לבין "הלהב הנסוג" (שנע בניגוד לתנועת המסוק). מהירות האוויר של הלהב הנסוג תמיד נמוכה יותר, וכדי שלהב זה יספק כוח עילוי זהה לזה של הלהב המתקדם – יש להגדיל את זווית ההתקפה שלו. .שינוי זווית זו הינו מחזורי בכל סיבוב של הרוטור והוא משמש גם לפיצוי על הפרשי המהירויות וגם לניהוג המסוק

עקרונות פיזיקליים מרכזיים:

  • כוחות עילוי וגרר.
  • עקרון ברנולי ומשוואת ברנולי.
  • מערכת צירים פולרית וקרטזית.
  • משוואת הרצף.
  • חיבור וקטורי של מהירויות.

שאלות המחקר:

  • כיצד משפיע אזור הלהב הנסוג על עילוי המסוק?
  • כיצד מתפלגת המהירות על להב המסוק?

מערך ומהלך המחקר:

  • בניית סימולציות מחשב שיתארו את התפלגות המהירויות על להב המסוק.
  • שימוש במנהרת רוח לצורך שליטה מבוקרת על מהירות הרוח והכוחות הפועלים על דגמים שונים.

סימולציה המתארת את התפלגות המהירויות על להב מסוק הנע במהירות של 100 מטר לשניה,
כפי שביצעו זוג תלמידים במרכז אחר"ת.
מטרות העבודה:
  • הכרות עם נושאים מתקדמים באווירודינמיקה.
  • התמודדות עם בעיות פיסיקליות וטכנווגיות מורכבות.
  • התנסות בבניית סימולציות ומערכי נוסוי מתקדמים.

מקורות עיקריים:

  • Etats-Unis. Federal Aaviation Aadministration (1978), "Basic Helicopter Handbook", US Department of Transportation, Federal Aviation Administration.

מנחים מייעצים:

  • דניאל דקל.

מנחה/ים:

מאי 2027
יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי שבת
25 באפריל 2027 26 באפריל 2027 27 באפריל 2027 28 באפריל 2027 29 באפריל 2027 30 באפריל 2027 1 במאי 2027
2 במאי 2027 3 במאי 2027 4 במאי 2027 5 במאי 2027 6 במאי 2027 7 במאי 2027 8 במאי 2027
9 במאי 2027 10 במאי 2027 11 במאי 2027 12 במאי 2027 13 במאי 2027 14 במאי 2027 15 במאי 2027
16 במאי 2027 17 במאי 2027 18 במאי 2027 19 במאי 2027 20 במאי 2027 21 במאי 2027 22 במאי 2027
23 במאי 2027 24 במאי 2027 25 במאי 2027 26 במאי 2027 27 במאי 2027 28 במאי 2027 29 במאי 2027
30 במאי 2027 31 במאי 2027 1 ביוני 2027 2 ביוני 2027 3 ביוני 2027 4 ביוני 2027 5 ביוני 2027