אזור להב נסוג במסוק

מבוא: כאשר מסוק מתקדם, נוצר הפרש ב"מהירות האוויר"  בין "הלהב המתקדם" (שנע עם כיוון תנועת המסוק) לבין "הלהב הנסוג" (שנע בניגוד לתנועת המסוק). מהירות האוויר של הלהב הנסוג תמיד נמוכה יותר, וכדי שלהב זה יספק כוח עילוי זהה לזה של הלהב המתקדם – יש להגדיל את זווית ההתקפה שלו. .שינוי זווית זו הינו מחזורי בכל סיבוב של הרוטור והוא משמש גם לפיצוי על הפרשי המהירויות וגם לניהוג המסוק

עקרונות פיזיקליים מרכזיים:

  • כוחות עילוי וגרר.
  • עקרון ברנולי ומשוואת ברנולי.
  • מערכת צירים פולרית וקרטזית.
  • משוואת הרצף.
  • חיבור וקטורי של מהירויות.

שאלות המחקר:

  • כיצד משפיע אזור הלהב הנסוג על עילוי המסוק?
  • כיצד מתפלגת המהירות על להב המסוק?

מערך ומהלך המחקר:

  • בניית סימולציות מחשב שיתארו את התפלגות המהירויות על להב המסוק.
  • שימוש במנהרת רוח לצורך שליטה מבוקרת על מהירות הרוח והכוחות הפועלים על דגמים שונים.

סימולציה המתארת את התפלגות המהירויות על להב מסוק הנע במהירות של 100 מטר לשניה,
כפי שביצעו זוג תלמידים במרכז אחר"ת.
מטרות העבודה:
  • הכרות עם נושאים מתקדמים באווירודינמיקה.
  • התמודדות עם בעיות פיסיקליות וטכנווגיות מורכבות.
  • התנסות בבניית סימולציות ומערכי נוסוי מתקדמים.

מקורות עיקריים:

  • Etats-Unis. Federal Aaviation Aadministration (1978), "Basic Helicopter Handbook", US Department of Transportation, Federal Aviation Administration.

מנחים מייעצים:

  • דניאל דקל.

מנחה/ים:

נובמבר 2025
יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי שבת
26 באוקטובר 2025 27 באוקטובר 2025 28 באוקטובר 2025 29 באוקטובר 2025 30 באוקטובר 2025 31 באוקטובר 2025 1 בנובמבר 2025
2 בנובמבר 2025 3 בנובמבר 2025 4 בנובמבר 2025 5 בנובמבר 2025 6 בנובמבר 2025 7 בנובמבר 2025 8 בנובמבר 2025
9 בנובמבר 2025 10 בנובמבר 2025 11 בנובמבר 2025 12 בנובמבר 2025 13 בנובמבר 2025 14 בנובמבר 2025 15 בנובמבר 2025
16 בנובמבר 2025 17 בנובמבר 2025 18 בנובמבר 2025 19 בנובמבר 2025 20 בנובמבר 2025 21 בנובמבר 2025 22 בנובמבר 2025
23 בנובמבר 2025 24 בנובמבר 2025 25 בנובמבר 2025 26 בנובמבר 2025 27 בנובמבר 2025 28 בנובמבר 2025 29 בנובמבר 2025
30 בנובמבר 2025 1 בדצמבר 2025 2 בדצמבר 2025 3 בדצמבר 2025 4 בדצמבר 2025 5 בדצמבר 2025 6 בדצמבר 2025