אזור להב נסוג במסוק

מבוא: כאשר מסוק מתקדם, נוצר הפרש ב"מהירות האוויר"  בין "הלהב המתקדם" (שנע עם כיוון תנועת המסוק) לבין "הלהב הנסוג" (שנע בניגוד לתנועת המסוק). מהירות האוויר של הלהב הנסוג תמיד נמוכה יותר, וכדי שלהב זה יספק כוח עילוי זהה לזה של הלהב המתקדם – יש להגדיל את זווית ההתקפה שלו. .שינוי זווית זו הינו מחזורי בכל סיבוב של הרוטור והוא משמש גם לפיצוי על הפרשי המהירויות וגם לניהוג המסוק

עקרונות פיזיקליים מרכזיים:

  • כוחות עילוי וגרר.
  • עקרון ברנולי ומשוואת ברנולי.
  • מערכת צירים פולרית וקרטזית.
  • משוואת הרצף.
  • חיבור וקטורי של מהירויות.

שאלות המחקר:

  • כיצד משפיע אזור הלהב הנסוג על עילוי המסוק?
  • כיצד מתפלגת המהירות על להב המסוק?

מערך ומהלך המחקר:

  • בניית סימולציות מחשב שיתארו את התפלגות המהירויות על להב המסוק.
  • שימוש במנהרת רוח לצורך שליטה מבוקרת על מהירות הרוח והכוחות הפועלים על דגמים שונים.

סימולציה המתארת את התפלגות המהירויות על להב מסוק הנע במהירות של 100 מטר לשניה,
כפי שביצעו זוג תלמידים במרכז אחר"ת.
מטרות העבודה:
  • הכרות עם נושאים מתקדמים באווירודינמיקה.
  • התמודדות עם בעיות פיסיקליות וטכנווגיות מורכבות.
  • התנסות בבניית סימולציות ומערכי נוסוי מתקדמים.

מקורות עיקריים:

  • Etats-Unis. Federal Aaviation Aadministration (1978), "Basic Helicopter Handbook", US Department of Transportation, Federal Aviation Administration.

מנחים מייעצים:

  • דניאל דקל.

מנחה/ים:

ינואר 2027
יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי שבת
27 בדצמבר 2026 28 בדצמבר 2026 29 בדצמבר 2026 30 בדצמבר 2026 31 בדצמבר 2026 1 בינואר 2027 2 בינואר 2027
3 בינואר 2027 4 בינואר 2027 5 בינואר 2027 6 בינואר 2027 7 בינואר 2027 8 בינואר 2027 9 בינואר 2027
10 בינואר 2027 11 בינואר 2027 12 בינואר 2027 13 בינואר 2027 14 בינואר 2027 15 בינואר 2027 16 בינואר 2027
17 בינואר 2027 18 בינואר 2027 19 בינואר 2027 20 בינואר 2027 21 בינואר 2027 22 בינואר 2027 23 בינואר 2027
24 בינואר 2027 25 בינואר 2027 26 בינואר 2027 27 בינואר 2027 28 בינואר 2027 29 בינואר 2027 30 בינואר 2027
31 בינואר 2027 1 בפברואר 2027 2 בפברואר 2027 3 בפברואר 2027 4 בפברואר 2027 5 בפברואר 2027 6 בפברואר 2027